נשמע מבטיח: נסיעה מצפון לדרום ללא רמזורים

    איתי גדסי 1 Comment on נשמע מבטיח: נסיעה מצפון לדרום ללא רמזורים

    השר כץ חנך את פריצת מנהרת יוקנעם במסגרת הארכת כביש 6 צפונה • המטרה: מצומת אחיהוד עד לבאר שבע ללא רמזור

    השר כץ עם העובדים במקום צילום: משרד התחבורה
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ חנך היום (שלישי), את פריצת מנהרת יקנעם, במסגרת תכנית משרד התחבורה להאריך את כביש 6 צפונה.

    מנהרת יקנעם, המהווה חלק משמעותי של כביש 6 העתידי, מתחילה בצומת יקנעם ומסתיימת בתל קשיש, שם מוקם מחלף מערכתי הצפוי לבטל את הפקקים בצומת התישבי ולשנות את פני האזור כולו.

    במעמד פריצת המנהרה השתתפו מנכ"ל חברת "חוצה ישראל", מנכ"ל חברת "שפיר הנדסה", המבצעת את הפרויקט, נציגי חברת "פיצרוטי" האיטלקית, "קרן נוי" ו"לאומי פרטנרס", השותפים בפרויקט. "הארכת כביש 6 צפונה תקל על הפקקים באזור וצפויה לקצר את זמן הנסיעה בין מרכז הארץ לגליל באופן משמעותי. עם השלמת הפרויקט ניתן יהיה לנסוע בפעם הראשונה, מצומת אחיהוד ועד לבאר שבע ללא רמזורים", אמר השר כץ.

    המנהרה נחפרה  על ידי חברת "שפיר הנדסה" וחברת המנהרות האיטלקית "פיצרוטי", באמצעות מכונת חפירה מיוחדת שהגיעה מאיטליה, במסגרת סלילת כביש 6 צפון, מיקנעם ועד מחלף סומך. אורכו של הקטע החדש שיחנך לקראת סוף השנה הבאה הוא כ-22 קילומטרים.

    מדובר באחד הפרויקטים ההנדסיים הגדולים והיקרים ביותר בארץ, הכולל עשרה קילומטרים של מנהרות, חמישה מחלפים חדשים ותשעה גשרים באורך כולל של 4.5 קילומטרים. עלות הפרויקט נאמדת ב-2.5 מילוני שקלים. הארכת כביש 6 צפונה, מבוצעת במסגרת תכניתו של השר כץ לחיבור הגליל והנגב למרכז הארץ, הכוללת הקמת רשת ארצית של כבישים ומסילות ברזל מקרית שמונה ועד לנהריה שבצפון ועד משאבי שדה ואילת.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      העלות לא לא 2.5 מליון. ומסתבר גם שלא 25 מליון. אולי 250 מליון…